lördag 28 mars 2015

Gräset är grönast hemma

Jag vill förtydliga lite av det jag svamlade om igår ;)

Det jag menade med Liverpools framtidstänk är att de närmaste åren borde satsa på att jobba bort alla skulder, bygga ut Anfield och försöka förädla den faktiskt riktigt stora mängd talang som finns i klubben. Min tanke är att under ett par år försöka bygga tillräcklig framgång genom att förädla talanger på bästa sätt. Visst det kommer bli svårt att slå sig in i CL racet. Men kunde laget göra det förra året, kan man göra det igen. Henderson, Coutinho, Sterling, Sturridge, Sakho, Moreno, Can, Ibe och Markovic är exempel på spelare som fortfarande har rejäl utvecklingspotential. I min värld är det mycket mer troligt att Liverpool hittar nästa storstjärna, som kan leda klubben till stora framgångar, bland de här killarna än att man lyckas köpa till sig denna stjärna. Kan Rodgers forma dem och fortsätta deras utveckling i rätt riktning tror jag att Liverpool med några rutinerade killar runt omkring(Skrtel, Lucas, Milner och Cabaye =) kan vara med och slåss om en topp fyra plats närmaste åren.

Min förhoppning är alltså att Liverpool kan göra som Arsenal, hålla en riktigt hög sportslig nivå utan att investera jättesummor i enskilda nyförvärv. Lyckas man med detta ett par år till, så kommer de ekonomiska förutsättningarna att vara helt annorlunda om en 3-4 år. Då kan man likt Arsenal gjort vara med och signa riktiga toppspelare(Özil och Sanchez) som spetskomplement till de unga talangerna.

Två viktiga förutsättningar för det här som jag glömde nämna igår är att då måste klubben också ha tålamod med Rodgers även om man missar CL platsen i vår. Han måste få fortsätta det bygge han startat! Stor prioritet blir också att se till att nyckelspelare som Henderson, Sterling, Lucas(jag tycker faktiskt han visat att han fortfarande är viktig för laget), Coutinho, Sturridge och Sakho blir kvar i klubben. Kontinuitet ska inte underskattas!!

Ingen stress alltså! Jobba in 2-3 stabila nyförvärv och sitt sen lugn i båten. Gräset är faktiskt grönare hemma...

/YNWA



4 kommentarer:

Angelus sa...

Väl skrivet!
Miller tror jag kan vara en väldigt nyttigt värvning för oss om han nu vill komma ...
Annars tydlig och bestämd med spelsystemet och ta i rätt spelare utifrån det....
Tycker vi har unga spelare (som du nämner), som man ska satsa på och det vore rent utsagt dumt att ersätta dom med erfarna spelare ...
Kan vi bli av med trion Lambert, Borini, Balotelli?
Origi ansluter och vem mer? Ings är en spelare som jag tror skulle passa in i vårt presspel...
Å håller sig Sturridge(vilket han inte gjort hittills) så känns det som vi måste ha en vass avslutare...
Å vad händer om Balotelli blir kvar? Känns ju inte som han drar klubbars intresse till sig efter denna säsong. De han ska bidra med är att vara giftig i boxen, har hänt en gång hittils (Tottenham hemma)....
Sen in med en mittback eller två... Hur står sig Ilori kommande säsong ? Han spelar iaf lite igen , jag ser iaf gärna att Can används på mittfältet.

Ha en trevlig söndag

Angelus sa...
Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.
Angelus sa...
Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.
Angelus sa...

Jag glömde bort att vi har en spännande anfallare som haft otur med skador dom senate två år en typ i Yesil.