måndag 13 april 2015

Drömmen om 10 raka

Som supporter är det min absoluta rättighet att drömma stort. Min dröm just nu är att Liverpool gör en perfekt avslutning på säsongen. Vinner 10 raka matcher(Blackburn inkluderad) och därmed tar hem FA-cupen. Förhoppningsvis räcker den sviten sen också till en topp fyra placering efter att City klantat till det lite och tappat två matcher på slutet. Inte särskilt sannolikt jag vet, men större under har hänt. Kunde LFC vinna elva raka förra året kan man väl vinna 10 i år eller? 😃

Ikväll väntar Newcastle hemma på Anfield. Ett lag som spelat uselt på sistone och borde kunna besegras. Men vi vet ju alla att i PL finns det inga enkla matcher. Hårt jobb och distinkt agerande i sista tredjedelen av planen krävs. Jag ser gärna en fortsatt 4 backslinje i skadade Sakho och avstängde Skrtels frånvaro.

4-3-3 med 4-4-2 diamant som reservplan i andra halvlek.

Här är mitt lag:

             Migs
GJ  Toure  Lovren  Moreno
              Lucas
          Hendo Can
Sterling  Sturridge  Coutinho


Ibe, Lallana och Balo är offensiva byten att ta till om det behövs.


Klar vinst i kväll och självförtroendet är tillbaka inför FA-semin till helgen. Vinst där och segersviten är i rullning....  =)

Support & Believe

1 kommentar:

Angelus sa...

Lite intressant att Lovren spelar på höger mittbacks positionen. ..