lördag 16 augusti 2014

Några korta reflektioner från PL starten

Van Gaal tog vid där Moyes slutade...
I dag kickade PL igång igen. Manchester United öppnade säsongen med 1-2 torsk hemma mot Swansea. Oerhört glädjande som Liverpool supporter att se Van Gaal få en mardrömsstart som manager för United. =)

Everton tappade segern sent
Även ärkerivalen Everton tappade poäng direkt, när de tillät Leicesters Chris Wood kvittera till 2-2 i 85:e minuten. Skönt att båda våra antagonister började med poängtapp =)

Tottenham övertygade inte
Trots att nyförvärvet Dier frälste Tottenhem med ett segermål i 93:e minuten mot West Ham, var det inget imponerande spel Pochettinos mannar presterade. West Ham tryckte tillbaka spurs rejält matchen igenom. Ytterligare ett bevis på att det inte är lätt som ny manager att få till ett fungerande spel direkt. Nu vann ju Spurs matchen och det är ju poängen som räknas. Men ändå tycker jag det känns klockrent att Liverpool möter Tottenham tidigt i höst (31 augusti borta), har de svårt mot ett mot ett i mitt tycke ganska mediokert West Ham anfall, kommer de få det riktigt tufft mot S-C-S o company =)

Romero nära LFC?
Det har idag twittrats ihärdigt om att LFC är nära ett köp av Sampdorias 27-årige målvakt Sergio Romero. En värvning jag ställer mig mycket tveksam till. Visst Romero var bra i VM för Argentina, men jag tycker att hans tidigare väldigt svajjiga målvaktsspel lämnar en hel del att önska. Han är säkert bättre än Brad Jones, men jag tycker vi skulle kunnat få något bättre för de pengar Romero kostar i främst lön. Nu har dock de flesta intressanta namn som fanns tillgängliga på marknaden hittat nya klubbadresser så jag vet inte vad alternativet skulle kunna vara.


I skrivande stund ser även Arsenal ut att tappa poäng (1-1 mot Crystal Palace i 75:e minuten). Kan bli en riktigt bra premiärhelg det här =)

YNWA


1 kommentar:

Angelus sa...

Ja för några av de tippade topplagen satt poängen hårt inne(även för oss) eller så vart det tappade poäng.

Vi svarade för en bra 1a halvlek medan Southampton var bättre i 2a.
Glädjande i mina ögon att Sterling och Sturridge gör mål, Marqullio vara riktigt bra(ett farligt felpass på minussidan), Lovren stod för en godkänd debut. Hendersson och Mignolets insatser. Å givetvis 3 sköna poäng :)

Förvånad över att Lucas startade och har svårt å se han göra det framledes,långsam och stillastående kändes han. GJ känns oxå som han får svårt att vara ordinarie.
Lite oroväckande att vi kändes lika virriga i försvaret som förra säsongen. Jag skulle hellre se Sakho och Lovren i mittlåset.

Nu väntar jag med spänning på vilken anfallare som ansluter(om någon nu gör det)

YNWA