torsdag 23 januari 2014

Inför LFC-Bournemouth

På lördag är det FA-cup match mot Championshiplaget Bournemouth.
Roders har redan aviserat att Brad Jones får chansen i målet igen( höll nollan i förra FA-cup matchen mot Oldham). Det jag tänkte ventilera med det här inlägget är lite tankar kring övrig laguttagning och spelsystem. Vi börjar med spelsystem. Det absolut viktigaste för mig är inte vilket system vi ska spela, utan att det bestäms ett och sedan så kör vi på det. Spelarna behöver få lite kontinuitet så de känner trygghet och lär sig sina roller fullt ut. Vi kan inte hatta runt som nu mellan olika varianter beroende på om Sturridge och Suarez ska spela. Kör på förslagsvis 3-5-2 även om nån av dem är skadad eller ska vilas. Aspas måste ju få en ärlig chans han med.  På lördag skulle jag vilja se Aspas från start, vi måste ha fler forwards i form i vår,han visade ju gryende form sist så ge killen ordentligt med speltid. Jag tycker det vore lämpligt att ge Suarez och Sturridge en halvlek var, så att de är fräscha till derbyt på tisdag. andra som borde ges speltid är Sakho, Flanagan och Alberto. Gärna Kelly också. Kanske Sakho och Kelly från start och inhopp på övriga två + Coutinho som bör bänkas från start.
Här är min elva: Jones- Toure, Skrtel, Sakho-Sterling, Allen, Gerrard, Henderson, Kelly-Aspas, Suarez
Byten på Suarez efter 45 mot Sturridge, Kelly mot Flanno efter 60 och Alberto mot Hendo efter 75 min.

Vad tycker ni? Kommentera gärna

Inga kommentarer: