söndag 16 februari 2014

Game Day Ars-Lfc

Stormatch igen. Kittlar alltid lite extra i magen när vi står inför en stor uppgift. Även om vi krossade Arsenal sist, så ska vi vara ödmjuka och inse att Arsenal borta på Emirates alltid är en tuff match. Särskilt när vi sårade deras heder senast. Vi kan nog räkna med att de kommer ut som sårade tigrar och sätter högsta press direkt. En av nycklarna till seger blir att reda ut stormen första kvarten. Där blir positionsspelet viktigt, samt att snabbt ge understöd till varandra, så att vi kan spela oss ur första pressen med några enkla passningar. Allen skulle passa fint i den matchbilden, med sitt fina spelsinne och förmåga att vårda bollen. Det har ryktats om en mindre skada på Henderson, möjligt att Hendo får vila och att Allen tar hans plats. Annars så ser jag gärna att Kapten Fantastic vilar. Vi måste vara rädd om vår kära kapten, han är vital för lagets framgång. Med sitt ledarskap och rutin är han mycket av ryggraden i laget.
Jag måste erkänna att jag inte har så positiv känsla inför matchen. Tror Arsenal kommer att straffa oss på kanterna och min förhoppning sträcker sig inte längre än ett oavgjort resultat. Kan vi reda ut stormen i början och inte ligga mer än ett mål efter i paus, kan vi säkert fixa ett kryss i andra halvlek. Vår offensiv är kapabel till underverk det har vi fått se flera gånger tidigare, så visst finns det hopp om seger också. Jag tippar 2- 2. Skulle faktiskt va rätt kul om Arsenal tvingades pressa in ett omspel mot oss i sitt redan digra spelschema =)

Inga kommentarer: